Använd denna e-tjänst för att
- lämna olika typer av klagomål till oss.
Önskar du lämna kompletterande information i ett befintligt ärende ska du i stället använda e-tjänsten Följ och komplettera dina ärenden.
Viktigt att veta innan du skickar in ett klagomål
Du kan lämna ett klagomål anonymt. Tänk då på att INTE uppge några uppgifter om dig själv. Så fort vi fått dina uppgifter omfattas de av offentlighetsprincipen. Vissa klagomål kan dock vara mycket svåra att utreda om vi inte vet var du bor eller inte har några kontaktuppgifter till dig om vi behöver mer information. Om du är anonym kan du inte följa ditt ärende på Mina sidor.
Beskriv tydligt det du klagar på så att det blir lätt för oss att förstå vad det gäller. Om avgörande uppgifter för ärendet saknas när det skickas in kan handläggningen ta längre tid, tänk därför på att dela med dig av så mycket information som du kan.
Vid klagomål på inomhusmiljö eller återkommande störning från en verksamhet vill vi att du bifogar en ifylld störningsdagbok. Använd gärna vår mall som du hittar på vår webbplats. Dagboken ska föras under 2–3 veckor.
Behandling av dina personuppgifter
Information om hur vi hanterar personuppgifter finns här.
Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda e-tjänsten. Hör av dig till vår kundtjänst för mer information.
Ange inte uppgifter om din eller andras hälsa om det inte är nödvändigt för att beskriva konsekvenserna av det du klagar på.