Månadsrapport för kontaktperson inom LSS/SOL
Kontaktperson
Tanken med en kontaktperson är främst att tillgodose behovet av en kompis när det finns brister i det sociala nätverket. Kontaktpersonen finns till hands när anhörigkontakter saknas eller behöver kompletteras.
Som kontaktperson blir du ett stöd och en medmänniska som underlättar ett självständigt liv i samhället. Du blir också en kompis som deltar i olika fritidsaktiviteter, tar en fika, ser en film eller går en promenad.
Månadsrapporten måste lämnas senast den 2:e varje månad. Skickar du inte in en månadsrapport varje månad uteblir ersättningen
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter hos Integritetsskyddsmyndigheten.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten lämnas i första hand till Falköpings kommuns dataskyddsombud, och i andra hand till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndigheten hemsida (https://https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
social@falkoping.se
Pernilla Arvidsson
pernilla.arwidsson@falkoping.se