Ersättning vid skada - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningOm du drabbas av en skada eller händelse som du anser att kommunen är ansvarig för kan du kräva ersättning. I första hand ska du vända dig till ditt försäkringsbolag och anmäla skadan.
Efter att du krävt ersättning via denna e-tjänst kommer kommunens försäkringsbolag att göra en utredning om vad som orsakat skadan, samt om du är berättigad till ersättning.
Är du anställd i kommunen och har blivit utsatt för en arbetsskada ska händelsen anmälas i Stella och kan få ersättning från AFA försäkring. Ta kontakt med din chef i sådant fall.
Du kommer att gå igenom följande steg:
Föregående
- Beskrivning av händelse
- Ersättningsanspråk
- Kontaktuppgifter
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in